Friday, September 16, 2011

ye la yela gua je yang tak sopan tak pandai kemas rumah .



gua tao gua bukanlah layak jadi stok pilihan mak mak menantu , abang abang suami mahupon adik kakak ipar . 

gua tak pandai kemas rumah , bilik pon bila dah kemas dia terbongkang balik . bukan salah gua tapi salah hantu belaan gua lah . pastu dengan adegan kejar mengejar si kiddy dan tiger . kalao main tak langgar benda mmg tak sah. last2 gua jugak nak kena kemas .

muka dah la tak cun . jerawat banyak . tak comel tapi tetap bersyukur sebab Allah bagi semua lengkap. belajar pon tak tinggi mana . takat upsr diploma je. nak sambung malas lagi . tapi cuma nak ingatkan walaopon gua tak ada tapi gua still ada harga diri .

gua selalu bangun lambat . kalao mak bapak gua ada kat rumah ,awal sikit pukul 8 . kalao mak gua tak bising gua lajak sikit sampai pkul 9 =.= dah tu nak mandi pon nak kena suruh .

gua *pnat plak guna gua gna aku plak* aku bukanlah gadis gadis manis yang sopan santun selalu pakai baju kurung dan bukanlah pula seorang gadis solehah even nak solat pon selalu kena ketuk dengan mak aku .

aku juga bukanlah seorang yang bercakap dengan lemah lembik . cakap plak aku kao aku kao . tak boleh geli geli sebab geli =.= nak manja2 serious aku bagi penampar kang .

aku juga bukanlah seorang yang peramah , pemalu dan kadang2 tersombong sebab tak reti nak beramas mesra . jadi aku tak tahu nanti macam mana aku nak berkomunikasi dengan bakal ipar duai dan mak bapak mentua =.= oh takutnya takutnya .

tapi aku reti masak cakap je nak makan apa . tp jangan plak kao minta nak makan benda remeh2 sebab aku malas. walaopon kadang2 tak cukup garam masin semuanya tapi aku reti masak.percayalah aku memang tiap hari masak utk keluarga.nak kata sedap tu kdg2 sedapa juga . kalao tak sedap pon kao kena makan jugak nak aku maki tak makan makanan yg aku penat buat ? =.= aku suka masak cuma aku malas nak masuk dapur . ya malas .  *perlu ke panjang cenggini ?


jadi aku berkesimpulan yang aku masih belom banyak untuk berkahwin dan disayangi T__T walaopon kadang2 nak jugak rasa disayangi selain dari mak bapak aku =.=
er tapi kalao scandal . i okay jeee =..='
memang tak la kan korang nak . dah la tak ada apa yang nak dibanggakan .ada dslr je yg boleh nak bangga sebab guna duit senirik .yang lain semua bapak punya duit .tsskk aku syak japgi mesti ramai abang2 nsem yang unfollower aku . tsskk
apa-apa pon aku tetap try nak jadi diri sendiri cuma nak kena jadi lebih muslimah ye lah dah tua2 nih . buat apa kalao kita perangai sopan santun kemain lemah gedik kemain tapi hakikatnya perangai macam kambing . buat apa kan . lebih baik makan kambing dari perangai macm kambing *ok kesiam kambing=.=


kbai baru nak p kedai beli lauk . i tell u i kan malas .panjang plak aku ngarot dah macam bangang plak luah perasaan tak ketahuan hala .

sila gelak lepas baca.

23 comments:

iz said...

fuhh..jujurnya..kui3..

shiema sufian said...

alaaa, we can learn it ssayaaang :D

Cik Suheela said...

xpe dear..yg penting bahagia hik3

JIJI YU said...

dah kalo org nak dia kena terima semua la

nub said...

naisssss

Cik Meeja said...

Suke tulisan awak..Original..Tak semua org berani berkata benar & jujur..Thumbs up utk awak! ^_~

Ceritera Anak Sampah said...

dont worry.. org kate kalau pemala b4 kawen, nnt ble da kawen jd rajiiin sgt. hv a good day...

yayath said...

hehe...sama la kita.suka bangun lambat kalo mak x sound:)hehe

UNA budak BAEQ said...

iz : jujur itu comel :D

UNA budak BAEQ said...

shiema :
hope so . haha kat u ada ajar tak ?

UNA budak BAEQ said...

cik suhela :
tak bahagia pon . haha

UNA budak BAEQ said...

jiji :
susah betol nak tunggu org mcm tu huu

UNA budak BAEQ said...

nub :
aku ke yang naisss nya ? :D

UNA budak BAEQ said...

cik meeja :
blushing la saya . hikhik

UNA budak BAEQ said...

ceritera ank sampah :
hahaha ye ke ye ke ?
ini satu inspirasi pembakar semangat nih .kehkeh

UNA budak BAEQ said...

yayath :
haha sep sep tangan sikit .

Nafisah Ruslan said...

kalau dah pandai masak tu kira bagus dah la.. yg lain2 tu boleh practice.. bak kate omputih.. "practice make perfect" :)

FasiHaH SupiaN said...

walllaweyy dua kali lima je ngan akuuu

YOUsoF said...

"ye la yela gua je yang tak sopan tak pandai kemas rumah . korang semua perfect aku je tak ." lebih elok kalau ditukar kepada "saya rajin dan saya juga malas".. ;D



Jadi sendiri adalah yang terbaik, tipulah kalau ada orang yang tak nak berubah jadi lebih bagus... kan?

nub said...

ha ah. hang yang naiss

woot said...

serius shit panjang -..-"

UNA budak BAEQ said...

WOOT :
ahh kau kang aku tulis pendek mana jadik cerpen . gagaga

hantwo said...

err wahh..err..sape lah bg lesen kat bdak nih tulis bl0g?..Ya Rabbi..dik..bwat kan patatapaya..

sepatah dua kata

apesal.com