Sunday, September 11, 2011

dear sayang semoga kamu cepat sembuh dan terus sihat :')


dulu
hati ini gembira saat kao tido didalam dakapanku,
lena di atas pangkuan penuh kemanjaan
membesar didepan mata ku walau kamu diuji sedari kecil.
kerana ditinggalkan ibu dan bapamu .
saat kao bermain manja menunjukkan kenakalan mu
saat kao makan dan minum atas pangkuanku  .
saat ditinggalkan keseorangan kao mula menangis dengan suara penuh dengan kecomelan
hati ini sangat senang sekali dengan kehadiranmu dalam hidupku
siang malam kita bersama
bermain bersama tido bersama mandi bersama walaopon kita berdua sama2 tak suka mandi =.=

tapi
hari ini jiwa  ku sangat runsing
melihat kamu sebegini rupa
yang dulunya selalu berebut makanan dan kasih sayang dengan kakak angkatmu itu,si tiger
kini makan tidak mahu minum lagi lah tidak mahu.
kalao makan pon lepas tu awak muntah balik.
dulu badan yang tegap dan montok yg menjadi kebanggaan
berubah menjadi kurus dan tidak bermaya
mukamu yang menunjukkan kesakitan menjadi mimpi buruk
setiap hari hanya tertidur lesu penat sakit
hati ini hati ini sayu sedih sekali
apakah virus itu sudah terkena padamu ?
apakah setelah kita bersama selama hampir 4 bulan akan menjadi sejarah ?
apakah kamu jugak akan turut mengikut adik beradikmu yang lain dijemput Illahi
tak dapat dibayangkan hidup ku tanpa kamu 
please be strong dear . kamu kuat .
kamu kuat menempuh segala dugaan kan ?
kamu dapat survive dengan penuh ketabahan walaopon berpenyakit
kamu kuat kan kiddy sayang :')


3minggu dilahirkan : bulu belum tumbuh :(
bebear kekasih lama menjadi tempat persembunyian
:(
masih ada nafsu utk bermain wlopon sekejap



semoga cepat sembuh kiddy
p/s aku tahu sajak gurindam aku macam bangang maklumlah aku bukan si jiwa geligeli=.=

sila gelak lepas baca.

15 comments:

JIJI YU said...

ada la bangang sikit2

iyka syafika said...

xbwk pergi klinik ke??cian lak

Akim Iqbal said...

moga cepat sembuh

gedek! said...

banyak nya kaktus...

kamu tanam?

UNA budak BAEQ said...

jiji :
kan gua tak leh lawan lah sifat jiwang lu . geezz

UNA budak BAEQ said...

iyka :
kat tempat aku . susah nak cari vet . tsskk tsskk rawat dengan kasih syg je mampu =.=

UNA budak BAEQ said...

akim:
tenkiuu T__T

UNA budak BAEQ said...

uncle gedek:setipunya sy lah yg tanam.sebetolnya ibu saya yang tanam.heheh tu bru nmpak sikit. sekeliling rumah penuh dgn kaktus.mcm cameron highland :p

nazirulhazwan~ said...

Tibe2 aku rase yang ngko ni baik sebenarnye.hahah

UNA budak BAEQ said...

naz :
aku memang baik . kenapa hang nak rasa2 plak . tskk tsskk :p

dEdEQ dE wIshEs said...

KIDDY .. SEMBUH CEPAT2 YEA .. SEE .. TUAN KAMO DA WISAU TU .. HEE~ AMIN ..

CIK FERRA AWW said...

romantikus nyewwww. kucen tuh dah mcm kekasih pulak kan

azurin ramli said...

kesiannnnn.

nub said...

nak sekoq

d_tieah said...

Padanlah kena kentut dek kucing.. Hahaha..

sepatah dua kata

apesal.com