Wednesday, August 10, 2011

JOM MAIN TAMBAH TAMBAH DENGAN BLOGGERS . LOLOLOL

aku tak paham kenapa sesetengah blogger suka . . . . . dan aku sure mesti nanti akan kata aku saja nak besarkan isu . bukan nak besar2kan isu remeh tapi kadang2 annoying jugak kalao dibiarkan .

pertama :
-suka ngeADD reramai kat fesbuk . motif apa dorang add ? okay dah tao nak tambah kawan ? like seriously ? tak nampk cam nak kawan pon . geezz tak payah nak kawan sangat lah kan . bila aku comment sikit pon tak layan . yang dia tao asyik nak suh aku like page dia suh aku like entry suh aku komen entry beliau . habes belog aku hang dah usha ke hhang dah komen ke nak suh aku buat segala kat blog hang . dah nampak sangat add sebab kepentingan diri saja . aku kalao add tuh mesti sbb aku suka gilosh blog dia dan dia juga seorang yang ramah tak memilih kawan . gila paling annoying bila blogger bajet retis ni lah kan. pandai nak add tapi budi bahasa tak ada langsung . yang blogerr kecik kecik mcm aku pulak konon gila syiokk la kan blogger terkenal add . siap buat ENTRY PENGHARGAAN la konon . lol *aku tak ada masa nak buat camtuh setakat nih* last2 dorang sendiri add pon sebab kita blogger dan senang lah nanti dia boleh suruh kita like page dia suruh kita komen entry dia . dah tu style layan blogger yang setaraf dengan dia jeh kan .  bila aku komen status dia nak befriend ngan dia , layan pon tidak. setakat nih 20% je kot bloggers yang sangat boleh buat kawan walaopon blog dorang best dari yang bajet retis nih sbb dorang nih humble dan suka layan peminat cam aku . yang lain tu OUT .blog dah best perangai pon kena best la weyh. so jangan la plak nak terasa bagai kalao hangpa tak buat camtuh . jangan pulak cakap sebab aku sombong sbb tuh dorang sombong . lol dah aku plak yang hegeh2 nak kawan dgn dorang .mmg la aku boleh ignore je request tapi dah macam kejam sangat plak dah . cuma kalao dah pandai add tu pon pandai2 la guna kemudahan fesbuk yang lain plak .

so apa motif  bloggers suka ADD ADD FESBUK nih ? #harshword?



kedua :
-mengenakan caj bayaran yang mahal kalao nak letak banner kat blog dia . agak2 la kan . memang la aku tao blog uolzz pageview banyak sejuta melon view, traficc 10k . alexa rank *okay aku tak paham kejadah apa alexa* tapi dah semua benda hang nak caj . setakat soploh hinggit tu boleh lagi la kan. ni tak nak sampai 30hinggit untuk banner kecik2 je kot sebab musabab pageview dia, trafic dia banyak . dengan sebab itu kita boleh amik trafic dia sikit dan dia mengenakan bayaran yang agak mahal ? macam tuh ke sistem barter? oh bukan sistem bater eh . habes sistem apa ?  tak paham aku apa motif dorang #harshword

ketiga :
-fan page . memang la fanpage salah satu cara untuk pembaca dan 'peminat' setia boleh update tentang entry kita selalu . dan boleh merapatkan ukhuwah silaturrahim katanya dengan kita . tapi agak-agak la kan nak buat fan page mana boleh paksa orang orang suh like . kalao orang tuh suka dia like la nanti . kenapa nak paksa-paksa ? dah nak cari likers terbanyak plak ? *jangan nak tacing sangat* aku tak cakap semua tak layak , bukan semua tak layak buat fanpage. yang mana rasa layak sebab blog dia penuh dengan bahan berilmiah dan bahan yang kelakar*akusuka* , tak kesah lah kan , buat lah page bebanyak pon, buat la account I II III pon tak kesah lah aku . aku tetap like :p jangan risau aku pon banyak like fanpage blogger . tapi yang tak tahan baru buat blog terus nak buat fan page . dah tu blog asyik cerita pasal baby bie dia , hari ni kuar shoping dengan baby hari ni kuar detinx dengan bie . shukewwww sangat . penuh cerita pasal awex/pakwe yang belum tentu jadi pasangan nikah nanti. nak plak aku like 'bahan berilmiah' macam tuh  #harshword

keempat :
-update status bebanyak kat group bloggers . status dia berak status dia kencing status dia kena marah ngan mak semua nak update kat group . apakah ? update kat profile masing2 dah la . tak payah la nak perhatian camtu sekali .  eh kalao nak jugak buat lah sekali sehari jangan lah sampai berpuluh2 status nak update kat group dalam masa satu jam . hadoii lagi2 sekarang si mark tuh dah mula buat gila sampai semua link blog yang diudate kat group semua muncul kat home . mark memang suka kan bagi orang meroyan .

kelima :
-ahh sudah benci plak bila aku naip entry penuh kebencian nih . kang ada yang kata bulan puasa dik .bawak2 bersabar. bulan puasa baru nak tunjuk baik ? tipikal lah . buat baik kena senantiasa lah bang. tak payah la tacing-tacing nak hentam2 . barangsiapa yang rasa nak hentam mesti dok buat camtu letteww . sebab tuh nak tacing lebih . again BUKAN SEMUA BLOGGERS SESETENGAH SAHAJA . so yang bukan sesetengah tuh tak yah memalu komen sikit . anon pon boleh komen . kakak suka dik . hikhik


sebarang bantahan atau pon cadangan aku terima dengan seadanya . kehkeh akhir kata . gua mohon maaf tebar sepuluh jari kaki tangan , sepasang mata dan telinga , seketol lubang hidung dan sebuncit perot kalao apa yang gua kata nih tak berilimiah dan tak ada faedah . tak suka jangan baca . eh ?


p/s susah jugak eh nak menahan nafsu korek hidung ni =..=
sila gelak lepas baca.

16 comments:

farra said...

yupz..entry kali ni aku setuju sgt..finally!!ade jugak blogger yg meluahkn rasa..wahaha..like3!!:)

chentaMAYA said...

trend kot? haha. aq xnak suh org follow. XD

haikalblank said...

hahaha penuh emosi...ala, diorang nak glamer gak dowh..kasihanilah mereka...:D

errr...so annoying kadangnya. orang buat, dia buat. tapi pembacaannya ksong. huhu.

UNA budak BAEQ said...

farra :
homanghaih . sep sep sikit . entry dah lama simpan dalam draft . last dah tak tahan tu yang publish . kehkeh

UNA budak BAEQ said...

chentaMAYA :
yaw trend skarang memang peliks . semua nak ikut musim . hikhik . aku pon tak nak suh org follow aku sbb aku tao blog aku tak best . kehkeh

UNA budak BAEQ said...

haikalblank :
kalao mcm tuh jom kapel dan kasihani mereka.*finetaklawak .

sebab dah terlebih annoying terpaksa aku beremosi sedikit . haha

gedek! said...

nak add kamu kat fb boleh..?

asdaf said...

haha..terbaik la..naseb baek tak da yang kene batang hidung aku.. ;p

JIJI YU said...

aku takder fb pon..pas tu aku tak suke ping2 n3..

fairuz said...

nombo satu aku setuju gile. pegi mapuh orang yang suruh komen blog2 dia siap tagged name suruh komen. tapi ado dio komen blog den? ahhh hoben jang hoben sungguh! kbai

Cik Pelangi said...

jom singgah

MiSz ZuE said...

tu la kelakuan manusia nih..mcm2 ragam..yg point no 1 tu sangat2 setuju..add kite pastu suh like pic, komen blog..ntah sape ntah..blog kite pun xpernah nak singgah....

Far8 budak baik said...

perghhh datinnn.pandai gile
berkata2..ahahaha..pasal yg update kat group blogger kat facebook tu
aku sokong..tapi dy selalu nye admin..pastu ramai gile komen..
aku rasa ok lahh..
semua peramah..haha..betol tak??
agaga

Alip Apai said...

ohohoho..

tgh sedap membaca tetiba terkena batang hidung sendiri plak part no 3 tu..

nangis berlagu single ladies ak ari ni..

pape pun..nice entry!!

eiey farisya said...

interesting!
amat annoying bila tgk status yg tak spatutnya di gembar gemburkan. dlm bulan puasa ni plak dh banyak sangat aku tengok org duk update status " hari ni i berbuka dgn my bie. thanks cyg sudi berbuka dgn i. bie, nak i kejutkan untuk sahur ke?. cyg, esok kita nak berbuka kat mana ye?." hah kalau ye pun nk bgtaw mcm tu kt boypren or gepren jgn la tlalu over lak. bgtaw kt inbox dh la kn? xpaham.

nor fairuz said...

terbaek~

sepatah dua kata

apesal.com