Monday, August 29, 2011

BILA RAYA MENJELANG selamat tinggal kekasih setahun sekali semoga kita diizinkan bertemu lagi tahun hadapan .

tajuk kemain . tapi rasa sedih gila kan bila raadhan dah nak berakhir nih . rasa macam sikit je buat ibadah tahun nih . T__T

tadi pergi berbuka puasa *even tak puasa T__T  dekat surau yang adik aku jadi imam tarawikh . malam last dorang ada buat kenduri dan khatam Quran . dalam otak dok bayang satgi mesti buka puasa nasi daging atau nasi kampung je sebab surau tu kat kampung2 . memang stail perangai syaitonniraajim gila nak sedap je makan . cam bangang plak dah la takpuasa . tapi bila sampai je perghh kemain lagi . lauk dia , ayam ada ,ikan bawal ada , UDANG BESAR ada . banyak gila lah lauk dia . orang tak ramai . makcik2 je ramai . sembang sembang mak aku gitau yang makaku tu mak  kepada adik aku yg jadi imam tuh .*dah mcm keling plak aku ckap. tanya aku adik kepada adik aku tu ke . aku dah agak dah mesti memakcik akan tanya camtu T_T . bila mak aku cakap aku anak no 2 kakak kepada adik adik yang besar macam raksasa . semua terkejut . okay fine . semua memakcik sama . kata aku comel kecik . kbai .

comel kan ? 
memakcik kat situ ramah gila wa cakap lu . lauk banyak tak habis suruh aku bawak balik . tapi tak ada plastik , dia bagi tupperware kurma dia isi lauk udang yang banyak gila .*baiknyaa terharu . ni mesti kes dia tengok aku makan udang penuh pinggan =..= esok untunglah family aku sahur kat mesjid boleh la ratah udang sensorang . hoyeahh . memang terbaik la memakcik kat situ . puji2 kata aku comel kecik cute rajin lap lantai angkat kemas pinggan mangkuk. oh yang comel cute tu tipu. tahu kan ?  =..=

masa nak balik ada jugak carik tabung surau tapi eh eh memang tak ada tabung okay ! adik aku cakap walaupon kampung tapi orang kat situ kaya2 . makanan dorang collect2 je duit . dah tu hebat2 plak makanan dia . tapi tapi sedih juga tak dapat nak sesama solat tarawikh buat kali terakhir tahun nih . qiam kat mesjid pon dah tak leh pergi . tsskk . nak buat camna . dah nama wanita ;) tpi boleh makan kuih raya awal :p

apa-apa pon lusa dah raya . aku tengok fesbuk belog dah rupa macam  rumah hantu pon ada jugak . dah ramai yang balik kampung kan . time ni lah nak together2 dengan family . tapi yang pasti esok lusa penuh lah home fesbuk dasboard belog dengan status raya bagai . entry bumper edisi raya dengan segerombolan gambar fresh dari ladang . ka fesbuk esok lusa muncul lah 2 3 album raya 2011 . tao dah tao dah :p

btw nak ucap awal2 takut esok dah malas nak bukak belog . agagaga  kalut weyyh kalut nak masak lontong semua .nak masak laksa johor cam malas . huu tahun nih tak balik johor . raya kat penang plak . dah lama tak raya kat penang . nenek pon dah tak ada tahun nih . rasa lain plak T_T

salam syawal buat semua kawan kawan teman temang bergelian dan bergedik bersama2 kat fesbuk mahupon  belog . mohon maaf kalao selama kita kenal aku punya entry ada buat korang makan dalam ke butthurt ke sakit hati ke kan . tapi aku rasa mcm tak ada . ye lah dah nama una budak baeq . ok bai =.=

eh eh raya nanti jangan lupa DATANG RUMAH ! nanti ayah aku bagi duit raya . aku tak bagi sebab masih kanak-kanak :p datang la bertendang sambil meminang pon boleh kat TASEK GELUGOR, PULAU PINANG . okay ? ! :)



SELAMAT HARI RAYA SEMUA !
MAAF ZAHIR DAN BATIN :)


sila gelak lepas baca.

6 comments:

eton said...

tasik gelugor dgn usm x jauh kan.. nanti kaka dtg umah nak duit raya yea.. hehehe SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN>>> :-)

JIJI YU said...

samat hari raya weyhhh

UNA budak BAEQ said...

yang tu gelugor kot sis . rumah saya tasek gelugor dekat belah tanah besar dekat dengan kepala batas . hikhik datang la datang la :)

UNA budak BAEQ said...

jiji :
samat raya jugak . maap zahir batin

k[A]z said...

assalamualaikum ^^ kunjungan pertama

yang punya ini blog masyaAllah Cantik :)

alia zainol said...

selamat hari raya dear :))

sepatah dua kata

apesal.com