Monday, February 14, 2011

Kisah Kenangan Loqlaq Time Exam


pada suatu hari aku dan kawan-kawan telah diwajibkan untuk menjawab sebuah peperiksaan. kami menjawab dengan penuh khusyuk kerana kami adalah murid yang sangat pandai .okay next blog please.skip skip . borink gila bapak baca entry nih.
ni nak cerita nih pasai kenangan paling loqlaq time aku jawab exam . time bila ? terpaksa dirahsiakan untuk mengelak kejadian tak diingini berlaku antara aku dan orang yang berkenaan .okay mari kita teruskan.



Sepanjang perjalanan ini ~ jadi pelajar dari darjah satu sampailah sekarang umur 21 tahun, memang macam macam jenis peperiksaan telah aku tempuhi dengan gigih dan gagah. Purata setahun 2 peperiksan, jadi 16 tahun belajar sama dengan 100 peperiksaan.*tipu* agak2 banyak tak ? Itu tak campur peperiksaan mengambil lesen gantung, lesen memandu, lesen pilih menantu dari ibubapa tercinta dan pelbagai lagi peperiksaan sampingan lain. Dah muak dah loya dah amik segala jenis peperiksaan nih.
lagi-lagi bila dah menginjak ke alam universiti lagi lah rasa cam neraka eh okay aku kolej jeh . huhu dalam setahun ada dua sem ,dalam 1 sem ada 2 exam dan juga pelbagai test sampingan lain . dalam satu paper ada 2jam kadang2 sampai 3 jam !  lama okay sempat nak buat taik mata sejam , usha laki hensem dan pengawas sejam. termenung tengok paper sejam dan eh bila aku nak jawab ? hanya aku saja yang tahu . kalao tepi hang ada budak dean list usha2 sikit tak pe la kan . nie budak dean list kat depan port aku kat belakang .hurr 


setakat macam nih .
celah gigi jek 
sekarang aku nak ceritakan serba sedikit pengalaman dalam exam . sejujurnya aku tak pernah bersungguh-sungguh dalam exam . baca buku ? adalah sikit2 buat bekalan kalao aku blurr tetiba .study kena last minute baru rare . baru masuk dalam otak . kata aku . kata kao ? suka hati hang lah .dan sejujurnya lagi aku tak de pon pengalaman best2 time exam memandangkan aku seorang budak baik .yeah baik dan sopan-santun. aktiviti toyol menoyol tak da nya aku buat . tak berkat cuma kalao usha usha pakai ekor mata ada la sikit2 . hehex erm sebenarnya juga aku dah lupa tahap babeng dah pengalaman aneh2 yang dulu . biasalah dah tua-tua nih memang cepat lupa . padahal ada je pengalaman cuma lupa . yang aku tao bila nak exam je mesti tetiba rasa sakit perut .Baru nak tulis jawapan, dah terbayang jamban.  baru je nak buat coding, dah terbayang katil. Macam mana?  memang dah terbayang kot hurup C atau D time tengok result kat portal. alah setakat kentut mengentut nih plak . tipu la kan kalao tak melepas sikit angin sihat tuh . pandai2 la nak kaver bagi tak bunyi bagi tak bao . heh


siapa yang tak biasa buat
sila terjun lombong . hehe
aku cuma ingat yang baru-baru nih exam sem5 yang time kedah banjir tuh .time tuh memang kecoh gila la kan . dengan ada yang tak dapat datang exam sebab rumah dorang air naik . jalan tetiba air pon naik . pastu plak dengan tetiba tak de air sebab depa tutup air takut air tercemar la kot . ntah . so pagi tuh pakat p exam dengan tak mandi la kan . eh aku ? aku mandi . setong air pon jadi la kan nak gosok gigi nak buang taik mata nak kencing selamat berak tak rasa lao tak mati aku . so bila sampai kelas nak amik exam semua pakat dok sengih-sengih . heh selamat lah kao sengih tak nampak gigi kuning kan . haha tapi tetap gigih menjawab exam . ala apa susah walaopon tak mandi tetap berbau macam enchaunter .spray je bebanyak . haha tapi aku pelik dengan bebudak gelap yakni somalia dekat kolej aku tuh . alahai bau . hanya tuhan saja yang tahu.


ok dah . sebenarnya ni ha pakcik nub nie dia ada tanya soalan DEKAT SINI. so aku tanpa segan silu nak jugak jawab walaopon pengalam aku tak lah seloqlaq pengalaman kaki pukoi nub tuh . aku saja nak buat entry . heheh 
oh ya sebelum tuh . nak berterima aksih dekat BEN ASHAARI sebab sudi pilih entry aku sebagai entry santai tengah malam . walaupon tak lah berapa santai . heheh nak tao terjah sini .
sila gelak lepas baca.

17 comments:

nub said...

hahaha.pasai meniru tu ang memang terar. ghaahahha. loqlaq abehhh

khairul hisyam said...

kuat meniru la ni? haha

Syafiq Rosli said...

boleh jgk eh..hehe

fairuz said...

gua tak penah meniru time exam. gua syak ni lah sebab kenape gua cemerlang. lalalalaa

ayin~weeweet said...

masa SPM sy xdapat jwb lepas tu tdo.HAKHAK.dush btol

d_tieah said...

Banjir?
Itu mmg pengalaman yg mesti tak leh nak lupe kan?

Latest entry : Cerita Korea Versi Blogger Tempatan

nazirulhazwan~ said...

kompem paper yang ko tak mandi tu sume kene repeat kan??hahhahah

MAKCEK bukan NENEK said...

@nub mana da aku tiruu .aku usha sikit2 ja . hikhik

MAKCEK bukan NENEK said...

@khairul hisyam mana ada . cerita rekaan je tuh . haha

MAKCEK bukan NENEK said...

@Syafiq Rosli boleh sgt . haha

MAKCEK bukan NENEK said...

@fairuz cinonet pesal lu riak sgt ? haha tahniah kat lu sbb tak tiru . hax

MAKCEK bukan NENEK said...

@ayin~weeweet bagus itu yang kita cari sebenarnya . haha tido la lagi ye .hax

MAKCEK bukan NENEK said...

@d_tieah tapi aku tak kena pon . hekhek orang di sekiling aku je kena . hehe

MAKCEK bukan NENEK said...

@nazirulhazwan~ kao kalao tak nganjing aku tak sah . slmat dah kuar result kalao tak . eh aku dapat A kot . hee

Piah Becok said...

ala rindu zaman belajar.. same la kite, study last minit. awal2 ni tak masuk otak.. esok exam, mlm tu baca study..

MAKCEK bukan NENEK said...

@Piah Becok haha tao takpe rasa kalao study awl2 tak masuk otak je . haha

DaK CoMoT said...

wohooo...kitaa geng study last minit!!!kehkehkeh...memang ramai kata xbgos tapi kan,sebenaqnya semua tu depends la pada dri masing2..ye dak??cara org belajaq berbeza...^_^

sepatah dua kata

apesal.com