Thursday, February 17, 2011

GRILLED CHICKEN WITH HONEY AND BLACK PEPPER

hidangan untuk lunch dan dinner sekali .heheh
okay mula-mula sangat lah sadiss sebab aku buat tak cun cam resepi yang aku amek dari sini MY RESEPI . tak garing sangat pon . sbb aku guna microwave kot. pastu aku punya suhu kurang maybe .aku pakai yang upper lower convection function . tapi macam lambat sangat so aku tukar ke upper saja . selamat tak hangit . hitam sikit je . tapi still tak garing .haish . pastu aku punya potato konon2 nya nak baked sekali la dengan ayam tuh . hex tapi macam tak masak plak . kena celup tepung lain dan goreng buat wedges la nampaknya .  apasal la hari nih rajin sangat nak perap2 ayam nak goreng2 buat wedges plak kan . pastu buatkan bubur ayam untuk adek aku yang demam campak . oh oh adakah tanda2 aku sudah boleh berkahwin?
MySpace

mari kita layan resepi yang telah diderhakakann oleh aku tapi still merujuk kepada resepi yang dekat my resepi tu lah .aku tak letak pon kiub ayam .sebab tak de bahan tuh kat rumah .huu
-beberapa ketul ayam yang sudah disembelih dan dibasuh dan dipotong(ayat nk panjang je)
-3 sudu madu
-2 sudu kicap pekat
-3 sudu sos tiram
-garam
barang untuk ditumbuk
-bawang besar/bawang merah
-bawang putih
-1cm halia
-lada hitam
aku letak butter dan minyak zaitun untuk alas dekat dulang supaya tak melekat.

cara-cara mudah dan ringkas
-hang gaul semua benda-benda diatas dan gaulkan bersama ayam dan perapkan 30minit .(aku tak perap pon sebab dah lambat)
-masukkan kedalam oven atau bakar atas strove pon takpe .aku guna suhu 150 dalam 40minit . kalao agak2 tak masak boleh tambah suhu atau minit lagi .

nampak huduh dan selekeh gila .tapi kalao depan2
kao tengok pasti terliurr.huu

ayam dua 3 ketul sudah hilang dalam perut. ni sebelum
 potatoes tu dibuat wedges
amacam ada rasa kagum tak dengan aku ? wakakaka lepas nih nak tayang apa yang aku masak setiap hari lah .hehe sekali sekala nak jugak jadik cam pakcik mat gebu kita tuh . heheh
eh eh tapi tak boleh dah nak tayang2 masak lunch dahhh . aku dah dapat kerja dan start hari sabtu . waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! ok END BYE !
*hari ni aku rajin sangat nak new post kat draft ada lagi nih nak publish tunggu turn je tuh . mentang2 lah dah nak kerja . huuuuuu~
sila gelak lepas baca.

14 comments:

SaYraH WonDerLanD said...

wah ayam is my favourite. Ala gambar blur..Tapi depan2 confirm terkam nie

FaiZaH YaaKuB said...

lapar laa pulak..nak sikit??hehe

hiro said...

ni rasa nak wt bini ni..keh2

gaung said...

alamak..sumpah menyesal masuk tempat nih!!! aku menyesal betol lah.. tak pasal pasal lagu ghazal utk halimah dimainkan semula di perut..lapooo den nengok

khairul hisyam said...

makchek!!! sedapnya. :(

PeNgEmiS dUniA said...

una ! masakkan utk fad satu leh ? :P

b a m b a m ' s said...

nak jugakkkkk..huhuhu...

MAKCEK bukan NENEK said...

@SaYraH WonDerLanD aah gambar banyak blurr . malas dah nak tngkap .gelap2 plak .hikhik boleh than sesap nih . *riak* hax

MAKCEK bukan NENEK said...

@FaiZaH YaaKuB amek la . hehex

MAKCEK bukan NENEK said...

@hiroahh kao dah ada bini .hax

MAKCEK bukan NENEK said...

@gaung kahkah nasib lah kan . nah amek bau je sudahh .haha

MAKCEK bukan NENEK said...

@khairul hisyam hehe tak de la sedap mna pon .tp bole than lah .nah amek .haha

MAKCEK bukan NENEK said...

@PeNgEmiS dUniA masakkan banyak pon tak pe . wahaha

MAKCEK bukan NENEK said...

@b a m b a m ' s hikhik nah amek la cik bambam ^^

sepatah dua kata

apesal.com