Monday, November 8, 2010

ini kisah kami semua part 1 ^^

yaw assalamualaikum !
oh oh lately aku sgt lah mlas nak membebel .
mcm biasa bila aku kat rumah . nak membebel tu cm x de msa .heh
membebel kat adeq2 n abg aku sja sempat .huu

well aku rsa mcm nak story sikit pasal kehidupan
family aku .eh kao suka haty aku lah nak cita sal apa pon .
ada aku kesah ?okay next .
bila aku kat umah yg indah permai dikelilingi dgn sawah atau
kat kampung pgl bendang . korg ada ke ?

patot berbangga okay tgl di kampung yg masih suci spt i nih .
dulu tyme kecik2 mmg salu turun bendang tolong ayah aku .
okay tipu mukan tolong tapi berkubang .heheh
then bila besar nih . aku jadi takot plak sbb takot ngan lintah n pacat ,
geli . aku x leyh tgk n x ley bayang . huu

oh ya ayah aku kdg2 trun tapak pojek dia ( er i mean bendang ) .
ayah aku keja as a veterinarian ( jabatan haiwan ) cucuk cucuk lembu kambing n juga
binatang kaler pink tuh .keja krajaan biasa lah pg smpai petang .
so dat y la kdg2 ayah aku trun tapak pojek tuh .
sbb dulu penah bg org buat then dia buat cm main2 la .
so ayah aku nk buat sndri wlaupon pnat .
hasil berbaloi2 weyh lao keja bendang nih .
ank muda skunx tao nk keja lam econ je .( mcm aku ke )
aku nak jd suri rumah je .hohox .
n skunx ayah aku try nk mnta pencen awal sbb nk fokus dgn sawah dia .
n lao buat sawah ni lagi lepak dr keja dia tuh yg mcm sibok juga lah.
lagi2 skunx rmai binatang dan haiwan2 yg memerlukan khidmat ayh aku. err
aku suka ayah aku . smpai mak aku lao dia ada idea nak p mna2 dia suh aku je ckap ngan ayh aku .
anak ayah la ktakan . lao aku majok ngan mak aku .ayah aku je yg dtg pujuk .
ajak makan lah .tnya aku ok ke x .huhu
tapi bila ayah aku marah .mmg takot gila .hox 
tapi selamat la dia sgt jarang marah .sgt cool gitu .heheh
eh ayah aku pon sgt suka membebel cm mak aku tp ada tyme lah .hox
ayh aku je skong aku pkai sneaker .mak aku asik suh aku pkai high heel or 
kasut ala2 pmpuan gitu . tanak aku . x sesuai . hahax
so ayah . u go bebeh . i love u wateva u do . hohox

next story sal mak aku or kami suma pgl ibu . dia pon cm ayah aku .
1 tempat keja tpi mak aku pnya keja lagi lepak .
kdg2 aku g ofice mak aku .tgk mak aku cm x buat keja jek .hohox
dah la ofice besar gila .lengkap semua ada .
mak aku bahgian histopology .korg cek ah sndri bhgian apa tuh .
tp aku salu tgk dia mcm bekukan piece of hati lah hempedu binatang cm tuh lah .
kat lam box2 kecik kaler  putih n then wax kan dia .
x tao lah dorg nak buat apa .aku tgk je .heheh
mak aku ni pon kdg2 turun tolong ayah aku kt tapak pojek dia .
isteri mithali okay snggup turun tlh ayah kat bendang .

mom . sure i love u too much !
walaupon sgt suka membebel dan bercakap x henti2 .hox
tapi dia buat semua tuh mmg ada kebaikan .
dorg lagi tahu apa yg terbaik buat kita .HAHA
mak mak mna yg x suka cakap bnyak kan .
nope mukan membebel x tentu hala . maksud disni membebel prkara yg baik sja .
ibu aku mostly akn call aku bila aku kat kolej then akan ckap berjela2 sal ubat
yg aku perlu makan . una dah mkan hpa( mknan tmbahan) blom ?
dah mnum radix blom ? dah bgn tdo blom . dah mandi blom ? heh ckup2 .

mmg x jemu2 nak suruh aku sbb dia tahu aku mmg cpat lupa .
oh n malas juga .heheh smpai nak makan pn mals sbb tu kecik keding je cmnih .hox
then bila kat umah .lagi lahh panjang syarahan dia .hohox .
dah pergi keja pon dia akn call aku tnya dah bekpes blom . dah bgn mandi blom .aishh
so bila mak aku call di pagi hari dgn macho nya aku angkat .
una dah bgn lah ibu tpi tertido balik .heheh
then lagi dia suka sgt nak tegur cra aku duduk n cakap .
haha dia kata sgt kasar dan kelakian .hax
mna x nya .atas kusi pon aku duduk kaki naek ats .heheh
bila tgk tb . terkangkang .haha then bila ckap mmg ah .x syg mulut .hax
for sure . wateva u do mom . my love to u will never fade .^^

aku sgt suka dgn binatang (tetiba je ckap ). rsa cm nak jadi dokter hewan pon ada juga .
ni suma dari gen gen parent aku la nih .hox
siyez aku suka binatang tapi ada juga yg aku x suka .er bnyak juga kot .
heheh aku suka yg comel2 jek ha .
rsa dulu cm nak amek bhgian haiwan nih tp oleh krana x amek sgala subjek bio fizik amenda ntah .
so rsa cm terkubur jek .wuuu

dat y la aku suka tgk cita NATIONAL GEOGRAPHIC .ohh mmg sgt best .
astro ? aku tiada . ntah bila ayah aku nak pasang . kta ary tu nak pasang ,huu
so aku tgk cita nih kat tb1 jek .tpi lao ada cita sal khidupan  manusia . aku x suka .heh
setiap pkul 7ptang . sgt amazing !
duhai siyez aku adore gila cita nih .mmg sgt pelik cmna la dorg bley dpt scene yg best gila sal binatang nih .
bnyak gila binatang pelik2 bila dorg cita .
ary tu ari apa ntah dorg tayang sal pngai binatang .

rsa nk cri je balik episod tuh n download .huhu
nak jadi dokter hewan . aku x boleh tgk bila ada je manusia x guna nak bunuh binatang yg
kononnya bley buat ubat apa sega la kan .
dah la ubat batin . wth . dah mati pucuk ke apa .
mmg sgt bnyak skunx org seludup utk jual .
nak amek kulit la amek bulu la amek mata la amek tanduk la .
smpai nak pupus . sgt benci manusia sebegini .katakan tidak pada pemburu !


heheh okay okay nnt smbung cita sal adek badek aku yg cm hampeh la jugak .hox
tnggu dpat idea berjela2 utk mengutuk mereka .
hox i love my parents . do you ?
chiow .


sila gelak lepas baca.

No comments:

sepatah dua kata

apesal.com